14/12/2010

"Mmm Borsalino... my favourite!"

I must confess: I hate cold! C'mon!!! I was born in a Mediterranean island and now I live in a city where from October to May you cannot leave your coat at home... In addition to this I have to recognize my absolute lack of ability for good and cool shopping in winter. I hate the feeling of the wool on my skin, my hands are small and I am not always able to find cool gloves in my size but, what I really really hate is having my head unprotected. My little head. Very little. So little that neither the Zara Kids smallest hats fit me...BUT REMEMBER: little head, big ideas. And I must protect my great ideas from cold. The best way? Wear a Borsalino! (I don't know why I am spelling 'Borsalino' and I am thinking of John Malkovich in the Nespresso spot telling:" Mmmm Borsalino... my favourite!").
These are my favs from this last collection. Which one do you prefer?

Vale, lo confieso: odio el frío. ¡Y cómo no! He nacido en una isla del Mediterráneo y ahora vivo en una ciudad en la que desde Octubre hasta Mayo no puedes salir sin abrigo... Además, tengo que reconocer mi más absoluta incapacidad de comprar ropa que me guste en invierno. No soporto la sensación de la lana en la piel, mis manos son pequeñas y no siempre consigo encontrar guantes que me queden bien, pero lo que peor llevo es llevar la cabeza sin tapar. Mi pequeña cabeza. Muy pequeña. Tan pequeña que ni siquiera me valen los sombreros más pequeños de Zara Kids... PERO RECORDAD: cabeza pequeña, ideas grandes. Y tengo que proteger mis grandes ideas del frío ¿no? ¿La mejor manera? Ponerse un Borsalino. (No sé por qué es decir 'Borsalino' e imaginarme a John Malkovich en el anuncio de Nespresso diciendo:" Mmm Borsalino... my favourite!").
Estos son mis favoritos de la última colección. ¿Y los vuestros?


Ok, lo ammetto: odio il freddo. E come potrei non farlo? Sono nata in un'isola del Mediterraneo e ora vivo in una città nella quale bisogna indossare il cappotto da ottobre a maggio... Devo anche dare atto della mia assoluta incapacità di comprare vestiti invernali di mio gradimento, ma, la cosa peggiore per me è avere la testa scoperta in inverno. La mia piccola testa. Molto piccola. Così piccola che non mi sta neanche la taglia più piccola dei cappelli di Zara Kids... MA RICORDATE: testa piccola, idee grandi. E devo proteggerle queste grandi idee. Come? Con un Borsalino! (Non so perché ma ogni volta che dico 'Borsalino' mi viene in mente John Malkovich nello spot per la Nespresso che dice:" Mmm Borsalino... my favourite!" ).
Questi sono i miei modelli preferiti. Che ne dite?






And... with this on my head is how I want to receive the New Year:

Y con esto en la cabeza es como quiero recibir el Año Nuevo:

E con questo in testa è come voglio accogliere l'Anno Nuovo:

1 comment:

  1. Il primo mi piace moltissimo e anche quello con la cerniera. E i paraorecchie..come li vorrei!! Noi ci capiamo benissimo..ti posso assicurare che qui sta facendo molto freddo! E io coi capelli corti non puoi capire come soffro!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails